Galeria / Gallery

22-24.06.2015 r. - ostatnie spotkanie w ramach Comeniusa

Podczas ostatniego już spotkania, które odbyło się w Opawie (Czechy) mieliśmy okazję zwiedzić zamki w Krawarzu i Raduniu, a także wspólnie redagować artykuły do czasopisma "Euro Dyzio". Ukończyliśmy również pracę nad filmem DVD, przedstawiającym działania realizowane w ramach projektu. W ostatnim dniu podczas spotkania w Domu Kultury w Opawie mogliśmy zobaczyć efekty naszej pracy. Szkoda, że to już koniec...

8 maja – dzień niezwyczajny

8 maja, jest dla naszej szkoły, dniem niezwyczajnym. Równo 13 lat temu patronem szkoły został najwybitniejszy dziejopisarz Górnego Śląska – ks. Augustyn Weltzel. 3 lata temu gimnazjum otrzymało swój piękny sztandar. Natomiast 8 maja 2015 r. miało miejsce święto i dzień otwarty szkoły. W tym dniu również odbyła się wystawa zdjęć i prac uczniów wykonanych w ramach projektu Comanius.

1.02.2015 r. - trzeci dzień w Roth

To był naprawdę bardzo ekscytujący dzień!. Przed południem pojechaliśmy do Pleinfeld i tam przebraliśmy się w nasze stroje i maski karnawałowe, aby wziąć udział w paradzie. Było to niezwykłe wydarzenie. Wiele osób przyszło by oglądać przejście parady ulicami miasta. Świetnie się bawiliśmy a humory nam dopisywały.

31.01.2015 r. - drugi dzień w Roth

Drugiego dnia spotkaliśmy się z burmistrzem miasta Roth na Zamku Ratibor, gdzie zostały wręczone nam certyfikaty. Następnie zwiedziliśmy zamek i miasto. Po południu zarówno nauczyciele jak i uczniowie przygotowywali stroje i maski karnawałowe na paradę.

29.01.2015 r. - pierwszy dzień w Roth

Pierwszego dnia pobytu w Roth (Niemcy) byliśmy w muzeum i szkole koronkarstwa w Abenberg, gdzie braliśmy udział w warsztatach. Po południu wróciliśmy do szkoły i podjęliśmy pierwsze kroki przygotowujące do udziału w paradzie karnawałowej.

Szlifują kunszt dziennikarski

24.09.2014 r. rozpoczęła się nowa edycja warsztatów dziennikarskich dla redaktorów szkolnego czasopisma „Dyzio Gimnazjalista”. Wzorem lat poprzednich, szkolenie prowadzi dyrektor Wydawnictwa Nowiny Raciborskie pani Katarzyna Gruchot, wspierana przez opiekuna tegoż czasopisma panią Ewę Koczwarę.

Warsztaty dziennikarskie w tym roku szkolnym zakończone

Przedstawiciele reakcji „Dyzia Gimnazjalisty”, Barbara Kałuża, Martyna Alker, Natalia Obłąg z opiekunem spotkali się 26 czerwca z Katarzyną Gruchot, Dyrektorem Prasowym Wydawnictwa Nowiny Raciborskie, by podsumować warsztaty dziennikarskie, przeprowadzone w obecnym roku szkolnym.

13.03.2014 r. - trzeci dzień w Raciborzu

Trzeciego dnia braliśmy udział w warsztatach na Zamku Piastowskim w Raciborzu. Zwiedziliśmy również muzeum, gdzie pokazane były stroje regionalne. Po południu odbyło się spotkanie podsumowujące w |Urzędzie Miasta, gdzie otrzymaliśmy certyfikaty i pożegnaliśmy się z naszymi zagranicznymi przyjaciółmi.

12.03.2014 r. - drugi dzień w Raciborzu

Podczas drugiego dnia pobytu naszych zagranicznych kolegów w Raciborzu mieliśmy okazję uczyć się wzajemnie naszych regionalnych tańców. Była to świetna zabawa i okazja żeby poznać kulturę i tradycję naszych krajów. Po południu braliśmy udział w warsztatach ceramicznych. Wieczór spędziliśmy w mniejszych grupkach, gdzie mieliśmy okazję lepiej się poznać.

11.03.2014 r. - pierwszy dzień w Raciborzu

Pierwszy dzień pobytu uczniów z partnerskich szkół z Czech I Niemiec rozpoczął się na szkolnej auli prezentacją strojów regionalnych z naszych krajów. Następnie mieliśmy warsztaty robienia koronek, przeprowadzone przez uczniów i nauczycieli z Niemiec. Po południu mieliśmy okazję brać udział w zajęciach zdobienia jajek wielkanocnych. Wieczorem wzięliśmy naszych zagranicznych kolegów do naszych domów.

19.12.2013 r. - trzeci dzień w Opawie

W trzecim dniu naszego pobytu w Opawie (Czechy) poszliśmy zwiedzić muzeum, gdzie przeprowadzone były warsztaty zdobienia bożonarodzeniowych bombek. Następnie poszliśmy na rynek miasta i wspięliśmy się na wieżę ratusza miejskiego, skąd można było podziwiać panoramę Opawy. Po południu wróciliśmy do szkoły, gdzie nadszedł czas rozstania i powrotu do domów.

18.12.2013 r. - drugi dzień w Opawie

Drugi dzień naszej wizyty w Opawie (Czechy) był bardzo ekscytujący, ponieważ wspólnie gotowaliśmy i kosztowaliśmy tradycyjnie dania naszych regionów. Po południu zwiedzaliśmy historyczne miasto Opawa, a wieczorem mogliśmy potańczyć na szkolnej dyskotece. Ten dzień był pełen wrażeń.

17.12.2013 r. - pierwszy dzień w Opawie

Podczas naszej wizyty w Opawie (Czechy) mieliśmy wycieczkę do Ostrawy. Zwiedziliśmy tamtejszy zamek, na którym dominowały wystawy związane ze Świętami Bożego Narodzenia. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach robienia ozdób świątecznych, prowadzonych przez pracowników zamku. Po powrocie do szkoły wspólnie wybieraliśmy logo projektu Comenius. Wieczorem spędziliśmy czas z rodzinami naszych czeskich kolegów.

Wzorowa współpraca liczona w Euro

3.10.2013 r. w murach naszego gimnazjum odbyło się spotkanie przygotowawcze stron projektu edukacyjnego pn. „Piękno wokół nas – wzmacnianie wśród uczniów świadomości kulturowej regionu”, w ramach europejskiego programu „Comenius – Partnerskie Projekty Szkół”.